Nowa strategia stare pomysły
Wracamy do strategiitaborowej PKP Intercity. Przewoźnik zapowiada bowiem szereg udogodnień dlapasażerów. Jakich?
Ergonomiczne fotele, Wi-Fi, indywidualne oświetlenie dlakażdego pasażera, klimatyzacja, nowoczesne toalety z przewijakiem dlaniemowląt, przedziały dla rodziców z dziećmi, udogodnienia dla n niepełnosprawnychi wieszaki na rowery. Aby utrzymać rosnący trend, PKP Intercity zamierza inwestowaćw tabor. Wszystkie te udogodnienia maja znaleźć się w zmodernizowanych wagonach.Do 2020 roku remont przejdzie 455 jednostek. Przewoźnik zainwestuje ok. 2,5 mldzł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona właśnie na odnowę parkutaborowego. Plan zakłada nie tylko modernizację 455 wagonów ale i zakup 55nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw – 30 elektrycznych i 10spalinowo – elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h. Wracając dowspomnianych udogodnień dla pasażerów to przecież dzisiejszy standard a nienowości. Tyle, że nie wszystkie wagony, zwłaszcza te kursujące w składach TLK,te udogodnienia mają. Do 2020 roku ma się to zmienić. Oby!
Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efektdynamicznego rozwoju rynku przewozów i konieczności zbudowania przewagikonkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca z IV Pakietu Kolejowegoliberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlategochcemy walczyć o pasażera nie tylkoceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy naodnowę naszego parku taborowego – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKPIntercity.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail zmiany obejmątakże zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacjipostojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie zzamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie.Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu,Olsztynie czy Szczecinie.
Przewoźnik informuje też, że efektem rozwoju parkutaborowego jest wzrost liczby pasażerów o ponad 5 mln więcej niż rok wcześniej.Od stycznia do sierpnia br. PKP Intercity przewiozło bowiem 25,6 mln pasażerówze wskazaniem osiągnięcia wyniku na poziomie 37 mln wraz z końcem 2016 roku.Dodatkowo przewoźnik notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszychobszarach obsługi pasażerów. Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowieubiegłego roku.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze