Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Halamek uderza w Darta, Zaboklicki kontruje

inforail
14.10.2016 14:31
0 Komentarzy

Zbudować dobry pociągw 13 miesięcy ? nie jest to możliwe ? mówił dziś Nicolas Halamek z Alstomu. Tonie jest dobry tabor ? dodał.

Mimo, że przedstawiciel producenta, który dostarczyłPendolino dla PKP Intercity nazwy Darta nie wymienił łatwo domyśleć się, żechodziło właśnie o jednostki PESY. Halamek powiedział też, że na testy potrzebaczasu i pieniędzy. Wspomniał m.in. o TSI.

Stwierdzenia te spotkały się z błyskawiczną reakcją TomaszaZaboklickiego, szefa PESY. Spełniamy wszystkie wymagania umowy. Dostępność Dartówto 97% przy 95% wymaganych umową ? skontrował Prezes bydgoskiego producenta.Dostaliśmy 13 miesięcy na wybudowanie ezt-a od podstaw. Zrobiliśmy to. To niemy wyznaczaliśmy ramy czasowe a zamawiający ? dodał.

Zaboklicki nawiązał także do przetargu PKP Intercity nadostawę składów dużych prędkości. Powiedział, że warunki przetargu zostałyzmienione. Gdyby polski producent dostał 4 lata na zbudowanie pociągu do prędkości250 km/h, bez wychylnego pudła, zrobiłby to. I nie musiałaby to być wcale PESA,gdybając Zaboklicki wspomniał także o Newagu. W kontekście wspólnego wroga,jakim są zagraniczni producenci widać chyba ocieplenie stosunków na liniiBydgoszcz ? Nowy Sącz? Nikt tak przecież nie jednoczy jak właśnie wspólny wróg?Zmienione warunki przetargu ułatwiły zadanie Alstomowi ? kontratakował dalejZaboklicki. Z 2 lat zrobiły się 4, zniknął też wymóg wychylnego pudła ? mówił.Spokojnie zbudowalibyśmy taki pociąg. My tylko bijemy się o swoje szanse. PESAi Newag razem są dwadzieścia razy mniejsi niż Alstom. Wygląda to jak walka MMAmięśniaka z chudzielcem ? mówił dalej Zaboklicki. Alstom zawsze był pod parasolemochronnym. Wielokrotnie spotykał się z przedstawicielami poprzednich rządów. Mytakiej szansy nie mieliśmy. Żeby wejść do Francji najlepiej mieć tam fabrykę.Otwarcie nam to powiedziano. Tymczasem francuski rząd ratuje fabrykę Alstomu,zamawiając kolejne TGV. Brak zamówienia kolejnych Dartów przez PKP Intercitymoże uniemożliwić eksport tych jednostek, mimo, że zrobiły furorę w Berlinie ?konkludował Tomasz Zaboklicki.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Zaboklicki przekonywałdziś, że 80% środków unijnych z poprzedniej perspektywy zostało wydanych nataborowe zakupy u zagranicznych producentów. Łatwo domyśleć się, że szef PESYmiał na myśli także, a może przede wszystkim Pendolino. Wystąpienie Halamka wkwestii Dartów mogło być zatem próbą odpowiedzi na stwierdzenia Zaboklickiego.Co z tego wyniknie? Na razie poznaliśmy stanowiska obu stron, na współpracęmiędzy producentami ? PESĄ i Alstomem ? chyba nie ma co liczyć?


Komentarze