Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sto nowych trolejbusów w Bratysławie

infobus
30.07.2015 17:21
0 Komentarzy

29 lipca br. słowacka firma Dopravný podnik Bratislava odebrała ostatnich sześć przegubowych egzemplarzy trolejbusów Skoda-SOR 31Tr z puli 120 zamówionych pojazdów ?na szelkach?.

To oznacza, że w Bratysławie jeździ teraz równo 70 szt. nowych przegubowych trolejbusów oraz 30 nowych trolejbusów Skoda-SOR 30Tr w wersji solo. Razem daje to równą sumę stu egzemplarzy. Najnowsze pojazdy wejdą do eksploatacji już za kilka dni. Teraz stołeczny przewoźnik czeka już tylko na pozostałe ?solówki?, które w liczbie 20 szt. mają dotrzeć do zajezdni DPB we wrześniu i październiku br. Warto dodać, że wśród odebranych trolejbusów Skoda-SOR 30Tr, 15 egzemplarzy posiada system alternatywnego zasilania APU, a wszystkie pojazdy wyprodukowane zostały w Czechach ? w Libchawy (SOR) i Pilźnie (Skoda) . Termin dostawy wszystkich zamówionych egzemplarzy rozłożono na 22 miesięcy (od momentu podpisania umowy), a pierwsze trolejbusy wzmocniły  flotę DPB w 2014 r.

Zakończenie dostawy mega-trolejbusów oznacza, że DPB może wprowadzić w życie od dawna przygotowywany plan reorganizacji trolejbusowych linii w Bratysławie. Z tą zmianą przewoźnik czekał właśnie na wielkopojemne egzemplarze, które będą stanowiły podstawę nowego systemu i pozwolą optymalne rozłożyć tabor na wszystkich trasach ? zgodnie z przeprowadzonymi wcześniej badaniami potoków pasażerskich.

Na koniec dodajmy, że modernizacja trolejbusowej floty Dopravný podnik Bratislava możliwa była dzięki dofinansowaniu uzyskanemu przez DPB z Funduszowi Spójności. Początkowo unijny projekt opiewał na zakup 80 szt. pojazdów. Miasto skorzystało jednak z opcji i domówiło kolejnych 40 egzemplarzy. Łącznie dofinansowanie do tej inwestycji sięgnęło poziomu 57 881 657,38 EUR przy łącznej wartości zamówienia 73 113 672,48 euro (w tym VAT). Procentowo wygląda to następująco:

  • Współfinansowanie z Funduszu Spójności – 80,75%

  • Współfinansowanie z budżetu państwa 14,25%

  • Współfinansowanie z budżetu miasta 5%

Komentarze