Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens z Newagiem wyprodukują wagony metra dla Sofii

infotram
14.08.2015 09:46
0 Komentarzy

KonsorcjumSIMETRO wygrało przetarg na dostawę wagonów metra dla trzeciej linii podziemnejkolejki w Sofii. W jego skład wchodzą: Siemens Bulgaria, Siemens Austria orazNewag Nowy Sącz. Wszystko zatem wskazuje na to, że podobnie, tak, jak to miało miejscew przypadku dostaw dla Metra Warszawskiego, w nowosądeckiej fabryce będąskładane wagony dla Sofii. Konsorcjum ma być wspomagane także przez StartEngineering i Balkantel. Cena zaproponowana przez SIMETRO to 418 304 632,56 levbez VAT. Od strony technicznej oferta to została oceniona na 48,79 pkt.

Drugiuczestnik ? hiszpański CAF zaproponował kwotę 483 461 670,00 lev netto, zaśparametry techniczne tej oferty zostały ocenione na 44,45 pkt.

Przyocenie parametrów technicznych brano pod uwagę m.in.: koszty zużycia energii, czaspomiędzy przeglądami pociągów, utrzymanie składów, hałas i drgania składów, atakże, jako drugi z elementów, systemy zarządzania ruchem. Punktacja przedstawiałasię tu następująco:

SIMETRO? 40,16 pkt oraz 8,63 pkt,

CAF ?35,98 pkt oraz 8,47 pkt.

Przetargobejmuje dostawę 20 składów. W przyszłości, w związku z rozbudową linii nr 3,planowany jest zakup kolejnych 10.

Bułgarska stolica chce zakupić pociągi o długości60 m (z tolerancją do 2 m). Oprócz tego zamówienie obejmuje także wspomnianesystemy sterowania ruchem, ale także systemy bezpieczeństwa, szkoleniapracowników, systemy telekomunikacyjne i radiowe, systemy kontroli.

Centralny odcinek 3 linii sofijskiego metra mamieć długość 8 km. Zaprojektowano tu 8 stacji. Inwestycja jest współfinansowanaze środków unijnych.

Przypomnijmy, żeInspiro, zbudowane przez konsorcjum Newagu i Siemensa kursują obecnie na 1 i 2linii warszawskiego metra. To pierwsze wspólne przedsięwzięcie obu producentów,jak widać nie ostatnie. Konsorcjum dostarczyło dla Metra Warszawskiego35 sześciowagonowych pociągów. Znaczna część z nich została zbudowana w NowymSączu.

Komentarze